the . Roach . A Rochu

























Before I close my eyes
I remember what my mother said
"Dear baby , after you spent a period of time become an adult ,
the world is gonna be a challenge when you want to talk to ppl."
I took the word , n I knew 
without any regrets
and I close my eyes with a Smile .

睜開眼以後
我是以攤脫平躺的姿態向前望住
同樣是前方
站立時不同於仰望時

“他說著
親愛的寶貝
在你藏匿多時成長後
終學會開口向世界說句話
而那最大的挑戰則在於
當在人們願意頃聽以前
我們已經是
成為扁平的最後一雙眼”

我笑笑著
那麼
當然

我19歲那年發生過一場小車禍
早晨的尖峰時刻滾摔倒在橋上
我張開眼睛的時候
前方是片蔚藍的晴空
還有川流不息經過的機車騎士
一輛接著一輛閃過我眼前的畫面

我看著他們
好多好多的人
繼續
再持續
劃過我面前





Comments

Popular Posts